خانه / خدمات آموزشی / مقالات آموزشی / مبانی و روش آموزش قرآن در دوره ابتدایی

مبانی و روش آموزش قرآن در دوره ابتدایی

کارگروه آموزشی ندای معلم – یکی از مهمترین ابزارهای یک معلم، داشتن فنون تدریس در دروس مختلف است. یکی از این دروس، درس قرآن است که شاید بتوان گفت درس قرآن مهمترین و پایه ای ترین درس در دوره ابتدایی است.

دانش آموزان مقطع دبستان به موازات یادگیری حروف الفبا و خواندن و نوشتن، باید در خواندن و فهم درس قرآن نیز مهارت پیدا کنند. این خواندن میسر نمی شود مگر اینکه معلم، حداقل به اندازه کلاس های دیگر برای درس قرآن اهمیت بدهد و برای درس قرآن و آموزش و تدریس آن وقت بگذارد.

قرآن کتاب آسمانی ما مسلمان هاست و ضرورت دارد دانش اموزان از همان ابتدای علاقه خود را به این کتاب اسمانی نشان دهند. البته به فراخور سن دانش آموز، وی درک متفاوتی از کتاب قرآن دارد.

مثلا دانش اموزان در سنین قبل از دبستان، به این کتاب به عنوان یک کتاب قدیمی و مهم برای بزرگسالان نگاه می کنند، یعنی به این کتاب از روی ظاهر فیزیکی آن قضاوت می کنند. رفت رفته دانش آموزان با الگوگیری از والدین و معلمان خود به مقدس بودن این کتاب پی می برند.

معلم باید ابتدا اهداف آموزش و روخوانی قرآن را برای دانش آموزان و اهمیت ان در زندگی دانش آموزان تبیین کند تا ابتدا علاقه در دانش آموزان ایجاد گردد.

معلم در آموزش قرآن می تواند از فنون مختلفی در کلاس قرآن به کار ببرند.

در این پست قصد داریم کتاب مبانی و روش آموزش  قرآن در دوره ابتدایی را برای فرهنگیان و دانشجومعلمان عزیز معرفی کنیم. این کتاب که مخصوص دانشجویان مراکز تربیت معلم، معلمان و دوره های ضمن خدمت است، حائز نکات بااهمیتی در رابطه با سیر تاریخی آموزش قرآن، مبانی و روش تدریس درس قرآن در مقطع دبستان، اهداف آموزش قرآن کریم در دوره ابتدایی و… می باشد.

برای دانلود رایگان کتاب مبانی و روش آموزش قرآن کریم در دوره ابتدایی برای روی تصویر دانلود کلیک کنید:

DOWNLOADD

درباره ی admin

همچنین ببینید

jaber

راهنمای جشنواره جابربن حیان برای معلمان

کارگروه پژوهش و فناوری ندای معلم – با توجه به اهمیت جشنواره جابر بن حیان، ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *